Tuesday, January 19, 2010

Serama In School


Tahun 2009 CJ sibuk dengan aktiviti Kementerian Pelajaran untuk mempromosikan F1 di sekolah dengan program yang dikenali 'F1 In School'. Puas juga mengikuti kursus di Universiti Malaysia Sabah dalam mengenali perihal teknologi F1 untuk diterapkan ke sekolah. Belajar dari design reka bentuk kereta sehinggalah pengujian. Pening juga kepala nak design reka bentuk kereta nie walaupun semuanya menggunakan perisian khas. Dulu semasa kerja kilang di Prai Seagate dan Komag USA di Penang benda2 macam nie memang makanan CJ tetapi sekarang nie dah jadi cikgu pun masih kena buat lagi.



Tahun 2010 CJ nak lakukan sedikit pembaharuan dengan memperkenalkan 'Serama In School' di sekolah. Di dalam silibus mata pelajaran KHB pertanian sekolah menengah ada satu tajuk di tingkatan 2 yang memerlukan guru membawa 1 jenis haiwan kesayangan (pets). Ia adalah di bawah bab haiwan kesayangan dimana guru perlu menerangkan elemen jenis haiwan kesayangan, perumahan, penjagaan, jenis2 penyakit, ubat-ubatan dan latihan untuk pets. Jadi, elemen2 nie memang amat sesuai dengan ayam serama dan CJ mempunyai kelengkapan yang cukup untuk dijadikan bahan mengajar. Selepas ini anak2 didik CJ akan buat kerja amali membina reban ayam dan CJ juga akan ajar buat kotak untuk bawa ayam. Jadi, kepada Geng Serama Sabah boleh la order produk keluaran kami nie :)



Terhibur anak2 didik CJ nie dengan aksi Si Sakan


Minggu ini Si Sakan dan induk kuda laut menjadi teman CJ mengajar di sekolah. Ramai sungguh peminat jaguh CJ nie sehinggakan pelajar jadi bersemangat nak masuk bengkel. Biasanya CJ yang akan sampai dulu tapi minggu nie pelajar dah siap tunggu depan pintu semasa CJ sampai. Kehadiran pelajar pun full :) Akan datang CJ akan jemput Geng Serama Sabah untuk buat pemeran atau anjur pertandingan di Sekolah. Apa yang pasti kini akan muncul tunas2 baru yang akan menceburi arena serama di Sabah bagi menggantikan CJ suatu hari kelak.

No comments:

Post a Comment