Friday, January 1, 2010

Aduhai Si Lebai Malang!!




Tiga minggu lepas semasa pertandingan di Beaufort main kategori remaja ara ni tewas mudah x dapat top 3 pun. Biasalah mana bleh lawan dengan remaja adik beradik Si Tanggang dan Semut Hitam yang kini berada dalam kondisi yang tip top. Malangnya si ara nie.....
....
Sempena tahun baru Maal Hijrah CJ pun buka harga mau jual murah2. Sebelum nie ada juga yang berminat dengan ara nie dan suruh CJ buka harga tapi kini x ada plak yang berkenan. Malangnya....
......
Justeru itu disebabkan ara ini masih tiada nama maka CJ memanggilnya dengan nama SI LEBAI MALANG. Setelah dilakukan proses bonding yang CJ pelajari dari Saudara Adham semasa di KL tempoh hari maka telah berlaku sedikit perubahan pada LM.



Dua foto di atas kelihatan bahagian kepala yang blur atau kabur. Inilah kesan apabila ambil foto ayam gegar. Hebat juga gegaran LM sekarang nie. Gegaranya tiba-tiba je muncul apabila masuk muda. Selepas ini x tau la gaya apa lagi yang akan LM tunjukkan :)




Ekor baru masih belum lengkap sepenuhnya. Dijangka akan lengkap menjelang pertandingan pada bulan Februari 2010 akan datang. Kini hanya LM sahaja yang akan full time sebagai ayam tanding di reban CJ. Si Sakan akan mula breeding untuk menghasilkan zuriat yang akan mewarisi kehebatannya kelak.

No comments:

Post a Comment