Saturday, September 12, 2009

Anak Generasi 1 Baka Limbat (SI TANGGANG)


Ini adalah pasangan dari darah limbat yang memiliki tubuh epal slim. Kedua2 pembaka ini telah CJ masukkan gambarnya sebelum ini. Kekuatan fizikal yang CJ suka kepada pasangan ini ialah ekornya yang panjang serta bilah halus serta dada yang besar, kelemahannya pula adalah balung yang agak kasar tetapi gayanya memang hebat.



Inilah adalah anak pertama kepada pasangan limbat di atas. CJ pun tidak tahu dari mana datangnya warna bulu yang sedemikian rupa. Warna bulu begini memang sinonim dengan tuan asalnya iaitu Cgu Mie Keris. Di dalam blog seramaterengganu.blogspot beliau terdapat banyak serama yang memiliki warna begini.



Anak serama ini kini berumur 77 hari. Ia mula berkokok ketika umurnya 70 hari selepas 1 minggu di asingkan secara individu.














Aksesorinya adalah tip top dengan balung yang tersisir rapi serta ekornya yang panjang mewarisi induk dan bapaknya.


Casis ekor dan leher adalah didalam alignment yang baik dan sempurna. Ia memiliki tubuh yang singkat/pendek dan mewarisi paten epal slim.
Secara keseluruhannya, pertalian darah yang sama pada pandangan CJ akan melahirkan generasi yang hampir serupa sifatnya dengan induk dan bapak. Masih terlalu awal untuk dilihat gayanya kerana ia masih belum galak sepenuhnya. Warna bulu anak ini mungkin mewarisi baka asal induknya. CJ juga berpendapat bahawa induknya juga memiliki darah genetik yang agak kuat.

1 comment:

  1. saya mau tanya kalau sepasang berapa? dengan rupiah, bisa dikirim ke indonesia ngga?

    ReplyDelete